jasmin

Jag vill ha hemtelefon. Jag vill ringa hem till Eric. och så vill jag att Lena ska svara. eller Lars-Åke. Jag vill ringa rätt in i hemmet. Fråga om Eric är hemma och få svar på det. Jag vill springa över till Eric. Plinga på och komma in. Gå förbi ett vitlöksköttfärsåskök och ut till en uteplats som doftar jasmin och cigariller. Jag vill få cider i finglas och att det ska stå små skålar med oliver och chips på bordet. Jag vill titta lite på guldfiskarna. Lite på tv. och samtidigt bygga med lego. Så ska det skymma. Jag vill springa ute på gräsmattan. som är kall av kvällsdaggen. Jag vill att fötterna ska vara barfota och bli blöta. så att gruset från den fortfarande solvarma gatan fastnar. Sen ska det bränna i dem. Fötterna. när vi kommer in. Bränna så där som det gör när dem är kalla och vill bli varma. Jag vill sitta i ett knä. En liten stund. jag vill bli sömnig och omstoppad. Jag vill att pudlarna ska skälla och cigarillerna  glöda.

då njöt jag kanske. fullt och rätt ut. på den uteplats. som doftar jasmin och cigariller. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0